luni, 16 octombrie 2006

Povestea "biciclistului" din W. Yellowstone


-stateam linistit si-mi scriam jurnalul in camera mea de la pitorescul hostel din West Yellowstone (o cladire veche din barne cu mult sarm de pe la 1912) cand aud ca bate cineva la usa. Era cameristul care venea sa ia gunoiul si sa schimbe prosoapele.

-well, ma vede el mai ciudat si-si da seama ca eu trebuie sa fiu tipul cu bicicleta parcata in holul hostelului si incepe sa intre in vorba cu mine. In primul rand, tipul pe la vreo 40 de ani parea cam intr-o doara si le vorbea putin cam sacadat. In sfarsit dintr-una in alta incepe sa-mi spuna cum si el e mare ciclist si ca a mers mult cu bicicleta si ca o sa mearga iarasi cand se inchide hostelul in cateva saptamani. Si-i zic si pe unde ai fost mestere? Pai incepe sa-mi spuna ca a fost pe ici si colo si ca sunt tare multi politai pe aicea si sa ma feresc de ei, ca au sa ma opreasca sigur. Mi se parea ciudat ca eu n-am avut probleme cu politia pana acuma in toata calatoria, dar na cu moaca lui, tipul parea mai suspect. Pe urma incepe sa-mi spuna cum calatorea el cu bicicleta si totul se clarifica : in primul rand cica sunt tot felul de mijloace de transport care iau biciclistii de aici si pana nustiuunde (ma tot intreba daca am auzit de nu stiu ce localitati care mie nu-mi spuneau absolut nimic) si pe urma intra in detalii ca de fapt cel mai bine e sa te trezesti pe la 2AM si sa te duci la ‘truckers’ adica soferii de TIR si sa intri cu ei in vorba ca pe aici si pe dincolo, ca ei sunt foarte de treaba, si te iau cu TIRul si te duc unde vrei. Dar sa ai grija cu politia! Pai ma si gandeam daca te vede politia la 3AM cu bicicleta facand autostopul normal ca esti suspect si te iau la intrebari. Imi venea sa-l intreb dar pe bicicleta mai mergi, sau numai o folosesti ca pretext/introducere? Si asa se calatoreste cu ‘bicicleta’ prin SUA, acostand soferii de TIRuri in miezul noptii. Zic, uite bai ce bolovan sunt, merg de 5 luni de zile si nu mi-a trecut asa ceva prin cap!

Moralul povestii : cine se trezeste de dimineata departe ajunge!

Niciun comentariu: