luni, 23 octombrie 2006

A arunca cu pietre in balta

-si acum ca tot am abordat subiectul copilariei, ce poate fi mai placut decat sa retraiesti cateva din acele momente neprihanite ale vietii unui copil. Sa faci acele lucruri atat de inutile si considerate pierdere de timp pentru un adult (adica un om serios, vesnic in graba, cu probleme de viata si de moarte).


-asa se face ca azi m-am oprit sa miros cactusii! Mai bine spus mi-am bagat nasul in ei, ca eram fascinat sa-i vad pentru prima oara in mediul lor natural. Si nu va sugerez sa faceti si voi la fel ca poate va treziti cu o teapa in nas, dar asta este ce ar face un copil. In inocenta lui s-ar opri sa miroasa toate florile, sa stranga-n brate orice copac, sa dea cu piciorul in oarece piatra. Adica mai mult sau mai putin sa-si bage nasul in toate, sau cum l-ar mustra un adult : sa-si bage nasul ‘unde nu-i fierbe oala’ (ca la urma urmei cam asa sunt adultii astia cam infierbantati de ideile si regulile lor).


- si ca sa va conving ca eroul vostru a dat in mintea copiilor, aseara ca n-aveam altceva mai bun de facut, ‘pierde-toamna’ cum sunt eu acum (ca vara am pierdut-o deja), stateam pe malul maretului fluviu Colorado si aruncam cu pietre in el. Ah, ce delectare! O adevarata placere! Sa stai pe marginea raului si sa auzi pietrele picand in apa : ‘buf!’ ‘baldabac!’ si sa admiri cum duce raul la vale acele cercuri concentrice care se intand in spatiu si in timp. Sau sa gasesti pietre mai plate si sa le faci sa ‘sara scara broastei’ : un, doi, trei, ricosand pe suprafata apei, pana intr-un final le inghite raul. E ce ziceti de asemenea indeletnicire? Va spun cu sinceritate ca este foarte relaxanta.


Moralul povestii : cateodata e bine sa-ti asculti si copilul din interior, sa-ti pierzi timpul aruncand cu pietre in balta, sau sa le dai in colo de reguli -responsabilitati si sa-ti lasi curiozitatea neinfranata precum un copil care vedea lumea cu ochi puri pentru prima oara.
Poate are de a face si cu faptul ca am recitit ‘Micul Print’ de Antoine de St. Exupery, o carte geniala, pe care toata lumea ar trebui sa o citeasca o data pe an cel putin!

Niciun comentariu: