luni, 26 martie 2007

Povestea unui om ce face umbra pamantului

-sunt oameni si oameni pe lumea aceasta si de la toti trebuie sa iei aminte si sa-nveti ce e rau si ce e bine. De data aceasta se face ca intram in micuta localitate Fortrose care dispunea de un centru turistic care era si cafenea. Asa ca am intrat frumusel si o tipa amabila mi-a oferit o harta, mi-a spus cam ce e de vazut prin zona, mi-a umplut sticlele cu apa si chiar mi-a spus ca e un camping gratis putin mai jos pe drum. Zis si facut! I-am multumit frumos si m-am dus la camping.




-eh a doua zi de dimineata, m-am infintat iarasi acolo sa-mi umplu sticlele cu apa si eventual sa-mi cumpar ceva de-ale gurii. De data aceasta era acolo un tip mai in varsta si morocanos care mi-a spus foarte non-salant ca este impotriva „regulilor” sa-mi dea apa, dar daca vreau pot sa cumpar apa la sticla. Atat nici o explicatie in plus! Hmm, stai putin nenica, cum adica, am incercat sa-i explic ca in seara precedenta mi-am umplut sticlele cu apa de la robinet din acelasi loc. A purces sa-mi explice ca fetiscana care lucra acolo, nu cunoaste „regulile”. Zic, halal de reguli! Ce s-a intamplat oare cu regula aceea primordiala in care-i arati unui strain putina omenie? Ce mare lucru e sa-i oferi un pahar de apa de la robinet unui ciclist insetat? Well, din pacate unii traiesc dupa asemenea reguli si bineinteles ca si eu dupa „regula” mea n-am cumparat nimica de acolo ca nu vreau sa am de-a face cu asemenea oameni ce fac umbra pamantului degeaba. Nu traiti dupa asemenea reguli, traiti cu omenie, incercati in fiecare zi sa faceti un mic gest de omenie, un favor, sa dati o mana de ajutor, orice sa faceti planeta aceasta mai buna decat e. Asta regula!


Niciun comentariu: