miercuri, 14 februarie 2007

Intalnirea de gradul III, adica extra-terestra:

-cine si-ar fi putut inchipui o astfel de intalnire, tocmai aicea la capatul pamantului in Santiago de Chile! Si mai anume? A venit din Romania, Claudiu, tatal meu vitreg, in vizita la un fost prieten de facultate Fernando (un Chilean care a capatat azil politic in Romania cand a plecat impreuna cu familia prin 1974 dupa lovitura de stat si instaurarea regimului lui Pinochet). Inchipuiti-va deci o asemenea intrunire: intre Claudiu venit la capatul lumii in aventura vietii sale si in acest fel devenind o parte activa si din aventura noastra si Fernando care ne-a cucerit cu o romana impecabila desi arata mai Chilean decat Chileni si a facut numai parte din liceu si facultatea in Romania.


-pe Claudiu nu-l mai vazusem de cand am fost ultima oara in Romania in vara anului 2005, dar mi-a fost un ghid fidel in aceasta calatorie, urmarindu-mi cu atentie traseul si incurajandu-ma la tot pasul cu sfaturi si cuvinte alese dintr-o experienta de viata, intelegand cu mult mai bine prin ce trec decat altii. Am toata admiratia fata de acest sacrificiu pe care l-a facut (inchipuiti-va ca nu e usor nici dpdv financiar si totusi...), de a-si lua zborul in cautarea propriei aventuri si de rezultatul ei: de a face acel pas in necunoscut, acea trecere de la virtual la real pe care multi nu au curajul sa o faca niciodata. Felicitari Clau, am ramas adanc impresionat!


-pe de cealalta parte Fernando pe care l-am cunoscut pe la frageda varsta de vreo 12 ani si pe care nici nu mi-l mai aduceam bine aminte (decat ca era un tip bine facut, cu plete ca pana-corbului si a ramas neschimbat) ne-a primit cu bratele deschise in apartamentul lui din centrul Santiago. Oare mi-am inchipuit eu sau el vreodata, ca dupa 18ani, ne vom revedea in aceste circumstante, tocmai aicea intr-o tara pe care nici imaginatia mea bogata de copil nu putea sa o cuprinda? Mersi Fernando, parca nici mie nu-mi vine sa cred cum se intersecteaza drumurile oamenilor in viata uneori. Oare esenta vietii nu se afla la rascruce de drumuri? QUO VADIS? („Incotr-o Omule?”)

Niciun comentariu: