miercuri, 24 ianuarie 2007

Din lumea pinguinilor magelanici

-azi proaspeti ajunsi in Punta Arena, in ultima regiune din sudul Chile, ne-am si infipt sa vizitam o colonie de pinguini din apropiere. A fost ceva deosebit, mi-am dorit de mult sa vad pinguinii in lumea lor, pentru mine ei semnifica lumea antarctica, el fin del mundo, o lumea cea mai departe de realitatea mea.


-i-am admirat cum se „topaiau” pe acolo cu stangacie, asa micuti si grasuni. Pe urma „bebeii” toti cenusii si cu puf fin ca de puisori de gaina (doar in varsta de o luna, dar aproape la aceasi marime ca si parintii) ne priveau cu curiozitate. Ma gandeam cat de bine erau adaptati la aceasta lume a vanturilor australe, acele vanturi taioase ce sufla continuu dinspre ocean, de-ti ingheata sangele in vine (cred ca trebuie sa fi extrem de tare psihologic ca sa poti trai aicea unde vara temperatura coboara sub 10gC cu efectul vantului, eram paralizati de frig dupa 1 ora de plimabare). Orisicum o amintire de neuitat, pe malul oceanului cu acesti pinguini micuti (au cam 4kg si cam 30-50cm inaltime). Erau adorabili! Cateodata un cuvant care rasuna pentru mai putin de o secunda, sau o imagine pe care o privim pentru un moment, reverbereaza in sufletul nostru, se refracta prin imaginatia noastra pentru totdeauna. Unele amintiri sunt pentru eternitate!

Niciun comentariu: