miercuri, 16 mai 2007

Beijing la prima vedere

-cum iti inchipui un oras de 16 milioane de oameni? Eu cel putin mi l-am inchipuit murdar, zgomotos, poluat si aglomerat cu masini... Si culmea a fost ca la prima impresie Beijing mi-a dezmintit toate aceste preconceptii.


-inca din prima seara (am ajuns pe la miezul noptii dupa un zbor de 14h din Sydney) ne-a intampinat parfumul teilor in floare. Strazile late erau aproape pustii si orasul parea cu mult mai curat decat ma asteptam. In plus era liniste...


-dupa o noapte regeasca la hotelul pe care-l rezervasem prin Internet (se pare ca nu au mai avut camera noastra standard si pentru prima noapte ne-au dat o camera luxoasa si imensa) am facut primii pasi stingheri in Beijing.


-cum aveam sa ne dam seama putini vorbesc engleza, dar si chineza noastra se rezuma la 3 cuvinte: „Ni hao!” (adica „Buna Ziua!”) si „Xie-Xie” (adica „Multumesc”) asa ca ne-am deprins sa vorbim prin zambete si pe degete :)


-asa ne-am ratacit prima zi prin Beijing mergand la intamplare pe unde vedeam cu ochii, incercand sa absorbim din plin bogata gama de culori, sunete, miresme si sa ne cufundam cat mai adanc in lumea aceasta misterioasa a Asiei. Am umblat pe stradutele inguste si intortocheate numite „Hutong” care faceau parte din orasul vechi si unde oamenii traiau simplu ca la tara in inima acestui oras imens, ne-am minunat la benzile late dedicate ciclistilor pe fiecare strada, ne-am mirat putin la numarul oarecum redus de masini private (majoritea erau taxiuri si autobuze) si ne-am sucit gaturile la cladirile enorme si moderne din sticla ce rivalizeaze pe cele din lumea vestului si la zona magazinelor ticsita cu lume.


China ne-a coplestit la prima vedere, este o lume exotica ce palpita cu un ritm neinteles, o lume care te copleseste cu o gama variata: de la lumea ingusta a „Hutong”, la pietele multicolore, la pagodele antice si pana la muntii de sticla si beton al zgarie-norilor moderni. Beijingul este microcosmosul si Cosmosul laolata.

Niciun comentariu: