marți, 3 mai 2011

Yoga: pe viata si pe moarte

Nu de mult ne-am inscris la un curs de yoga din apropiere ca sa ne mai intindem putin strunele sufletesti si ne readucem aminte de conditia noastra primordiala de animale care trebuie sa stea in maini, in cap sau cu coada (pardon capul) intre picioare sau mai stiu eu in ce pozitie contorsionata care ar fi considerata de-a dreptul tortura medievala.

Zis si facut azi ne-am prezentat frumos la ora de yoga "fierbinte" ca m-am nimerit chiar langa caloriferul ce ardea nemilos ca in infern in asteptarea mantuirii nirvana ce pentru mine inseamna doar sa ies afara la racoare. Ma aflam meditativ in Adho Mukha Svanasana - sau catelul inversat (downward dog) in caz ca stati prost cu sanscrita, care consta in a te ridica cu fundul in aer, in patru labe si te intinzi ca un caine la soare. E si ce mi-a fost dat sa vad? Privind printre picioare (da o perspectiva unica si rara) am vazut-o pe negresa incepatoare din spate cum a picat pleasca si va asigur ca nu intimidata de flexibilitatea mea de a ma "pupa in dos" ci de la efort si caldura gagica a lesinat. Si asa s-a incheiat ora noastra distractiva de yoga cu o harmalaie intreaga de pompieri,.salvare si care mai de care persoana cu idei nastrusnice ca si respiratie gura la gura (nenecesara), compresii pectorale (inutile) si chiar si un aparat de resuscitare prin soc electric desi tipa respira si avea un puls acceptabil. Ca sa vezi cat de bine intentionata e lumea cand nu esti inca mort si te baga in priza si te omoara cu scopul de ati salva viata. Halal asa altruism, cine si-ar inchipui cat de periculoasa e yoga asta?

Niciun comentariu: