joi, 21 mai 2009

Se luptara zi de vara pana seara

"Atunci se învoiră să se ia la luptă dreaptă,
şi se luptară,
şi se luptară,
zi de vară
până seara;

Către seară zise zmeul către fata de împărat, care privea la dânşii cum se luptau, după ce se făcuseră iară oameni:
- Frumusica mea, dă-mi niţică apă să mă răcoresc, şi-ţi făgăduiesc să ne cununăm chiar mâine.
- Frumuşica mea, îi zise Prâslea, dă-mi mie apă, şi-ţi făgăduiesc să te duc pe tărâmul nostru şi acolo să ne cununăm.
- Să-ţi auză Dumnezeu vorba, voinice, şi să-ţi împlinească gândul! îi răspunse ea.
Fata de împărat dete apă lui Prâslea de bău şi prinse mai multă putere; atunci strânse pe zmeu în braţe, îl ridică în sus şi, când îl lăsă jos, îl băgă până în genunchi în pământ; se opinti şi zmeul, ridică şi el în sus pe Prâslea şi, lăsându-l jos, îl băgă până în brâu; puindu-şi toate puterile, Prâslea mai strânse o dată pe zmeu de-i pârâi oasele şi, aducându-l, îl trânti aşa de grozav, de îl băgă până în gât în pământ şi-i tăie capul; iară fetele, de bucurie, se adunară împrejurul lui, îl luau în braţe, îl sărutau şi îi ziseră:
- De azi înainte frate să ne fii."

P. Ispirescu

2 comentarii:

coblis spunea...

Am citit , frumoasa calatorie , casa de piatra !As mai scrie dar nu-mi gasesc cuvintele ,asa lucru mare imi pare ca nu-mi gasesc cuvintele ... Felicitari !

Anonim spunea...

Sunt Alex Cohal,
salut luptatorule!
Ma bucur sa vittesc lucrurile frumoase pe care le spui!
Pavia, 14 oct. 2009