joi, 12 octombrie 2006

Schimbari fiziologice



-am inceput sa sesizez niste schimbari fiziologice mai nou, avand in vedere ca am peste 101 de nopti dormite in cort (poate intr-o zi o sa am si 1001 ca-n povestile Seherezadei). In primul rand ieri am dormit la un hostel si mi se parea ciudat sa am pereti, caldura, apa calda, WC etc etc. Parca efectiv simteam ca incep sa ma sufoc, simteam nevoia de aer si am deschis fereastra larg deschis ca saracul tip din Singapore cu care imparteam camera, le cam dardaia de frig. De dormit iarasi mi s-a parut dificil cu perne, plapumioara : ma tot zvarcoleam si nu-mi gaseam locul, imi lipsea cortul meu, salteluta mea gonflabila si aerul acela rece si pur de munte cand termometru coboara sub 0gC noaptea. In plus mi se parea anormal sa fie o trecere brusca de la cald la frig, cand ieseam afara, era putin socant pentru organism.

-dar cea mai mare schimbare pe care am sesizat-o este faptul ca a inceput sa-mi creasca numarul de celule rosii. Sunt mai rosu si imbujarat la fata ca de obicei de cand ma plimb cam pe la 2000m in altitudine de vreo 10 zile :) ! De fapt le cam mint ca azi in timp ce urcam cam pe la 2200m simteam pentru prima oara ca nu-mi mai pot umple plamanii cu aer ca de obicei (si credeti-ma ca am niste plamani acuma ca niciodata, cred ca sunt intr-o conditie aerobica mai buna decat am fost vreodata). E o senzatie tare ciudata, sa simti la fiecare respiratie ca parca nu ti-ai facut ‘plinul’. Orisicum m-am descurcat binisor si hematitele mele au inceput sa faca pui, deci sa speram ca o sa ne descurcam in viitor unde tot prin creierul muntilor vreau sa ma plimb hai-hui!

Cel putin cu dormitul n-am treaba, le dorm si la 2000m si la -10gC si in ploaie, si-n vant, si-n furtuna cu trasnete si tunete. Am inceput sa ma obisnuiesc si cu frigul cat de cat dupa ce azi am facut prima jumatate a zilei la 0gC (deci cam 5-6h) : dai de un deal te incalzesti, iti ingheata degetele mai sufli in pumni, dai de o vale ingheti bocna. Ah, viata de ciclist, ca un animal salbatic, ce sa mai...

Niciun comentariu: